2016-10-19

Ogłoszenie - Regionalny Program Operacyjny

Nasielsk, 18.10.2016 r.


Ogłoszenie o naborze partnera do projektu

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nasielsku, w związku z przygotowywaniem wniosku o dofinansowanie z „Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020” na realizację projektu w ramach Priorytetu IX „Wspieranie włączenia społecznego i walka z ubóstwem”, Poddziałanie 9.1 Aktywizacja społeczno-zawodowa osób wykluczonych i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu”, w ramach konkursu, który Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych planuje ogłosić w dniu 31.10.2016r., działając zgodnie z art. 33 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów
w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014 – 2020 (Dz. U.
z 2014 roku poz.1146 z późn. zm. )ogłasza otwarty nabór partnera do projektu.

1.    Cel partnerstwa:
Wspólne opracowanie wniosku o dofinansowanie projektu, a następnie realizacja projektu, obejmującego utworzenie przy Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej
w Nasielsku - Klubu Integracji Społecznej.

2. Planowany termin rozpoczęcia projektu –  maj 2017 r., zakończenia - kwiecień 2018 r.

3. Grupa docelowa projektu
Projekt adresowany jest do 30 osób zamieszkałych na terenie gminy Nasielsk, w wieku aktywności zawodowej (15 - 64 lata), zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym z co najmniej jednego powodu spośród wskazanych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2016r. poz. 930), a także do otoczenia tych osób.


4.    Ogólny zakres projektu
W ramach projektu planowane jest stworzenie Klubu Integracji Społecznej, w którym realizowane będą usługi aktywnej integracji o charakterze:
- społecznym, których celem jest nabycie, przywrócenie lub wzmocnienie kompetencji społecznych, zaradności, samodzielności i aktywności społecznej,
- zawodowym, których celem jest pomoc w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru lub zmiany zawodu, wyposażenie w kompetencje i kwalifikacje zawodowe oraz umiejętności pożądane na rynku pracy, pomoc w utrzymaniu zatrudnienia,
- edukacyjnym, których celem jest wzrost poziomu wykształcenia, dostosowanie wykształcenia lub kwalifikacji zawodowych do potrzeb rynku pracy,
- zdrowotnym, których celem jest wyeliminowanie lub złagodzenie barier zdrowotnych utrudniających funkcjonowanie w społeczeństwie lub powodujących oddalenie od rynku pracy.

5.    Oferty składane przez potencjalnych partnerów powinny zawierać:
a) szczegółowy opis działań, które planuje zrealizować Partner,
b) przedstawienie rodzaju i wysokości swoich kosztów ponoszonych w projekcie (koszty realizacji działań oraz zarządzania),
c) charakterystykę podmiotu wraz z podaniem obszaru działania, zasobów kadrowych, możliwości techniczno - organizacyjnych oraz doświadczenia w realizacji projektów oraz doświadczenia personelu Partnera w realizacji podobnych przedsięwzięć
w zakresie aktywizacji społecznej, organizacji szkoleń oraz samodzielnej koordynacji projektów.

6.    Wraz z ofertą należy przedłożyć:
a) aktualny odpis z rejestru lub odpowiedniego wyciągu z ewidencji lub inne dokumenty stwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących,
b) pisemne oświadczenie o niezaleganiu z płatnościami na rzecz podmiotów publiczno­prawnych ani wobec innych podmiotów,
c) aktualny statut podmiotu,
d) pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli (w przypadku, gdy umowę będą podpisywały osoby inne niż uprawnione do reprezentacji zgodnie ze statutem
i    odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego),
e) kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i przygotowanie fachowe osób odpowiedzialnych za realizację działań projektowych w zakresie przewidzianych w niniejszej informacji,
f) inne dokumenty mogące mieć znaczenie przy ocenie projektu.

7.    Kryteria wyboru partnerów:
Przy wyborze partnera oceniana będzie w szczególności:
a) zgodność działania potencjalnego partnera z działaniami przewidzianymi w projekcie,
b) oferowany wkład potencjalnego partnera w realizację projektu,
c) kompleksowość i komplementarność działań wobec klientów,
d) doświadczenie partnera i/lub jego personelu w realizacji projektów,
e) współpraca z MOPS w trakcie przygotowania projektu.
Partner, który spełni kryteria przewidziane w niniejszej informacji o naborze partnerów, zostanie zaproszony do negocjacji w celu doprecyzowania zadań i ich podziału, sposobu zarządzania partnerstwem oraz innych kwestii niezbędnych do podpisania umowy partnerstwa.

8.Termin składania ofert: 8 listopada 2016 r. roku do godz.1400
Oferty należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
„Otwarty nabór partnera do projektu w ramach Priorytetu IX „Wspieranie włączenia społecznego i walka z ubóstwem”, Poddziałanie 9.1 Aktywizacja społeczno-zawodowa osób wykluczonych i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu.
Oferty należy przesłać na adres:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nasielsku, ul. Elektronowa 3, 05-190 Nasielsk lub osobiście w siedzibie Ośrodka pokój nr 7, dla ofert przesłanych pocztą liczy się data wpływu do MOPS.

9.    Ogłaszający nabór zastrzega sobie prawo do:
a) wyboru jednego partnera do realizacji projektu,
b) zmiany zakresu działań przewidzianych dla partnera projektu, z chwilą jego dofinansowania,
c) negocjowania warunków i kosztów realizacji poszczególnych działań przewidzianych dla partnera projektu,
d) unieważnienia naboru bez podawania przyczyny.

10.    O wyborze partnera wszyscy oferenci zostaną powiadomieni w formie pisemnej.
Informacja o wynikach naboru zostanie także podana na stronie BIP  Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nasielsku. Każdy oferent ma prawo wniesienia odwołania od decyzji
ogłaszającego nabór, w ciągu 5 dni roboczych od otrzymania informacji o wyniku
postępowania. Odwołanie należy wnieść w formie pisemnej, na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nasielsku, ul. Elektronowa 3, 05-190 Nasielsk. Ogłaszający nabór zastrzega sobie termin 5 dni roboczych od terminu upłynięcia możliwości
składania odwołania, na rozpatrzenie środka odwoławczego.               

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..